bzenec.cz
[vypnout grafiku]
Informační stránky města
úterý, 19. ledna 2021, svátek má Doubravka
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5

Přeskočit navigaci
Přejít k obsahu webu
  • Město a samospráva
  • Občan na úřadě
  • Turistika a kultura
  • Ostatní informace

Hlavní menu


Životní situace

Životní situace Formuláře


Vydání občanského průkazu

Občanský průkaz je povinen mít občan České republiky, který dosáhl věku 15 let a má trvalý pobyt na území České republiky. Občanský průkaz může mít i občan, jehož svéprávnost byla omezena.
Občanský průkaz lze na žádost vydat i občanovi mladšímu 15 let nebo občanovi, který nemá trvalý pobyt na území České republiky.

Jaké typy občanských průkazů se vydávají

  • občanské průkazy se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem občanům mladším 15 let s dobou platnosti na 5 let, občanům starším 15 let s dobou platnosti na 10 let a občanům starším 70 let s dobou platnosti na 35 let,
  • občanské průkazy bez strojově čitelných údajů:
    • s dobou platnosti na 6 měsíců, jestliže nelze vydávat občanské průkazy se strojově čitelnými údaji, protože došlo k technické závadě na zařízení zabezpečujícím jejich výrobu nebo ke katastrofě či jiné mimořádné události,
    • s dobou platnosti na 3 měsíce, jestliže o něj požádá občan bezprostředně po nabytí českého státního občanství,
    • s dobou platnosti na 1 měsíc na žádost občana pouze v případě, že občan potřebuje občanský průkaz v souvislosti s výkonem volebního práva.

Všechny typy občanských průkazů lze použít k cestě do států Evropské unie.

Občan může požádat o vydání občanského průkazu u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností.

Více informací se dozvíte na stránkách Ministerstva vnitra České republiky.

Zobraz detail
Skryj detail

Ohlášení změny trvalého pobytu

Místem trvalého pobytu se rozumí adresa pobytu občana v České republice, která je vedena v registru obyvatel a kterou si občan zvolí zpravidla v místě, kde má rodinu, rodiče, byt nebo zaměstnání. Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu. Ohlášení změny místa trvalého pobytu provede občan osobně na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu.

Základní informace

Místem trvalého pobytu se rozumí adresa pobytu občana v České republice, která je vedena v registru obyvatel, kterou si občan zvolí zpravidla v místě, kde má rodinu, rodiče, byt nebo zaměstnání. Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je podle zvláštního právního předpisu označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním číslem a který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci.

Kdo je oprávněn v této věci jednat

Ohlášení změny místa trvalého pobytu provede občan osobně na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu. Za občana mladšího 15 let ohlásí změnu místa trvalého pobytu jeho zákonný zástupce, popřípadě pěstoun. Za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům nebo za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý k jednání o hlášení změny místa trvalého pobytu, ohlásí změnu místa trvalého pobytu jeho zákonný zástupce.
Za občana může změnu místa trvalého pobytu ohlásit jím pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci.

Podmínky a postup řešení

Splnění požadovaných náležitostí.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

Dostavením se na příslušné oddělení (osobně a nebo zmocněná osoba) a předložením příslušných dokladů opravňujících k provedení změny trvalého pobytu.

Dotčené instituce

Změna místa trvalého pobytu se provádí na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu.

Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

Změnu místa trvalého pobytu lze provést na pracovišti oddělení evidence obyvatelMěstského úřadu ve Bzenci.

Jaké doklady a informace musíte mít s sebou

Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen:

  • (vyplnit) a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu,
  • předložit platný občanský průkaz; občan po ukončení pobytu v cizině předkládá cestovní pas, občan po nabytí státního občanství České republiky předkládá doklad o nabytí státního občanství,
  • doklad o vlastnictví, příp.oprávnění k užívání bytu/domu,
  • doklad o vlastnictví = výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouva obsahující razítko zápisu vkladu do katastru nemovitostí (originály listin, příp.ověřené kopie),
  • oprávnění k užívání bytu nebo domu, např. nájemní smlouva, podnájemní smlouva (originály listin, příp. ověřené kopie),
  • úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby = písemný souhlas oprávněné osoby spolu s úředně ověřeným podpisem a doklad prokazující, že se jedná o oprávněnou osobu ( viz výše). V případě, že oprávněná osoba je přítomna při provádění změny místa trvalého pobytu, úředně ověřený podpis se nevyžaduje.

Formuláře

Tiskopis „Přihlašovací lístek k trvalému pobytu“ je k dispozici na každé ohlašovně.

Správní a jiné poplatky

Správní poplatek činí 50,- Kč za osobu starší 15 let. Osoba mladší 15 let od správního poplatku osvobozena.

Lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou zákonem stanoveny.

Další účastníci

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

Návazné činnosti

Do 15 pracovních dnů od provedení změny místa trvalého pobytu je nutno zažádat o nový občanský průkaz.

Možnost řešit elektronicky

Nelze

Právní předpisy

Postupuje se v souladu se zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád.

Opravné prostředky

Nejsou

Sankce

Zjistí-li se při hlášení místa trvalého pobytu nedostatky v předkládaných dokladech nebo rozpory uváděných údajů s údaji v základním registru obyvatel nebo v informačním systému, vyzve ohlašovna občana k jejich odstranění. Ve výzvě stanoví lhůtu k jejich odstranění, nejméně však 15 dnů. Pokud občan nedostatky ve stanovené lhůtě neodstraní, rozhodne ohlašovna o tom, že změna trvalého pobytu nebude zaevidována.
Dle § 17d zákona o evidenci obyvatel se přestupku se dopustí ten, kdo příslušnému správnímu úřadu ve lhůtě jím stanovené nepředloží požadované doklady pro ověření správnosti a úplnosti údajů vedených v informačním systému, správnímu úřadu uvedenému předloží k ověření údajů vedených v informačním systému neoprávněně pozměněné nebo padělané doklady, správnímu úřadu uvedenému ohlásí nepravdivé údaje k jejich zavedení do informačního systému, nebo neoprávněně nakládá s rodným číslem jiné fyzické osoby.

Za přestupek podle písm. a) lze uložit pokutu do 25 000 Kč, za přestupek podle odstavce b), c) a d) pokutu do 100 000 Kč.

Zobraz detail
Skryj detail

Cestovní doklady

Cestovní pas se vydává občanům ve věku do 15 let s dobou platnosti na 5 let, občanům starším 15 let s dobou platnosti na 10 let. Dobu platnosti cestovního pasu nelze prodloužit.
Cestovní pas se vydává ve lhůtě 30 dnů; je-li žádost podána u zastupitelského úřadu, ve lhůtě 120 dnů.

Občan může požádat o vydání cestovního pasu ve zkrácené lhůtě, a to

  • v pracovních dnech do 24 hodin, nebo
  • do 5 pracovních dnů.

Kdo a za jakých podmínek

O vydání cestovního pasu může požádat:

  • občan starší 15 let, ale do doby zletilosti, tj. do 18 let, musí k žádosti přiložit písemný souhlas zákonného zástupce s jeho ověřeným podpisem. Podpis lze ověřit u orgánu, u něhož se podává žádost. Souhlas zákonného zástupce se nevyžaduje, pokud je jeho opatření spojeno s překážkou těžko překonatelnou;
  • zákonný zástupce za občana mladšího 15 let; místo zákonného zástupce může podat pěstoun, osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do péče, anebo ředitel zařízení pro výkon ústavní výchovy, které pečuje na základě soudního rozhodnutí o občana mladšího 15 let. Tyto osoby připojují k žádosti souhlas zákonného zástupce s jeho ověřeným podpisem. Souhlas zákonného zástupce se nevyžaduje, pokud je jeho opatření spojeno s překážkou těžko překonatelnou;
  • soudem určený opatrovník za občana, jehož svéprávnost je omezena tak, že není způsobilý k podání žádosti;
  • za občana staršího 15 let člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem;
  • Úřad pro mezinárodně právní ochranu dětí, jde-li o osvojení občana mladšího 15 let do ciziny; jedná-li se o nezletilého občana staršího 15 let, dává tento úřad k žádosti souhlas.

Jak a kam se obrátit

Návštěvou a podáním žádosti u příslušného úřadu.

Žádost o vydání cestovního pasu lze podat:

  • u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u úřadu městské části Praha 1 až 22, jedná-li se o cestovní pas vydávaný ve lhůtě 30 dnů, nebo ve zkrácených lhůtách do 24 hodin pracovního dne anebo do 5 pracovních dnů,
  • u Ministerstva vnitra, jedná-li se o cestovní pas vydávaný ve zkrácených lhůtách do 24 hodin pracovního dne nebo do 5 pracovních dnů,
  • v zahraničí u zastupitelského úřadu České republiky s výjimkou konzulárního úřadu vedeného honorárním konzulárním úředníkem.

Žádost o vydání cestovního pasu ve zkrácených lhůtách nelze podat u zastupitelského úřadu.

Více informací naleznete na stránkách Ministerstva vnitra.

Zobraz detail
Skryj detail

Uzavření sňatku

Manželství se uzavírá svobodným projevem vůle muže a ženy, kteří hodlají vstoupit do manželství. Sňatečný obřad je veřejný a slavnostní, činí se v přítomnosti dvou svědků. Snoubenci při sňatečném obřadu uvedou, že jim nejsou známy překážky, které by jim bránily uzavřít manželství, že navzájem znají svůj zdravotní stav a že zvážili uspořádání budoucích majetkových poměrů, svého bydlení a hmotné zajištění po uzavření manželství.

Prohlášení o uzavření manželství lze učinit

Občanský sňatek

  • před matričním úřadem;
  • před obecním úřadem, který není matričním úřadem, má-li v obci jeden ze snoubenců trvalý pobyt;
  • před kterýmkoli obecním úřadem, je-li život snoubence přímo ohrožen;
  • před zastupitelským úřadem ČR v cizině;
  • v cizině před kapitánem lodi plující pod vlajkou ČR, kapitánem letadla registrovaného v ČR nebo velitelem vojenské jednotky ČR v zahraničí, je-li život toho, kdo chce uzavřít manželství, přímo ohrožen, a je-li alespoň jeden ze snoubenců občanem ČR.

Církevní sňatek

před orgánem státem registrované církve nebo náboženské společnosti. Byl-li uzavřen občanský sňatek, nemají následné náboženské obřady právní následky, byl-li uzavřen církevní sňatek, nelze následně uzavřít občanský sňatek.

Co musíte předložit:

  • vyplněný dotazník k uzavření manželství;
  • platný průkaz totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas);
  • rodný list;
  • doklad o státním občanství (lze prokázat občanským průkazem nebo cestovním pasem);
  • výpis údajů z informačního systému evidence obyvatel o místě trvalého pobytu a o osobním stavu (lze prokázat občanským průkazem);
  • doklad o zániku předchozího manželství nebo registrovaného partnerství (pravomocný rozsudek o rozvodu, pravomocné rozhodnutí o zrušení partnerství, úmrtní list);
  • jde-li o osobu nezletilou starší 16 let – rozhodnutí soudu o povolení uzavřít manželství opatřené doložkou o právní moci;
  • jde-li o osobu stiženou duševní poruchou – rozhodnutí soudu o povolení uzavřít manželství opatřené doložkou o právní moci;
  • jde-li o cizince – vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství a potvrzení o oprávněnosti pobytu na území České republiky vydané Policií České republiky, které nesmí být starší 7 pracovních dnů.

Potvrzení o oprávněnosti pobytu nemusí předkládat občan Evropské unie, občan jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru (Island, Lichtenštejnsko, Norsko) a Švýcarska.
Předkládané listiny k uzavření manželství vydané orgány cizího státu,musí být opatřeny předepsanými ověřeními, pokud mezinárodní smlouva nestanoví jinak a úředně přeloženy do českého jazyka (tlumočníkem jmenovaným ministrem spravedlnosti nebo předsedou krajského soudu) seznam tlumočníků www.justice.cz
Pokud snoubenec, popřípadě snoubenci nemluví nebo nerozumí česky, nebo snoubenec, popřípadě snoubenci jsou neslyšící nebo němí, je nutná při prohlášení o uzavření manželství přítomnost tlumočníka. Účast tlumočníka zajišťuje jeden ze snoubenců na vlastní náklady. Bez přítomnosti tlumočníka nelze prohlášení o uzavření manželství učinit.


Svatební obřady

Oddací dny, ve kterých jsou konány svatební obřady:

pondělí – neděle v čase od 07.00 – 20.00 hod.

Místo konání obřadu:

  • obřadní síň na městském úřadě,
  • zámek – síň,
  • zámek – park,
  • kaple sv. Floriána a Šebestiána
  • jiné vhodné místo ve správním obvodu města Bzence.

Poplatky za vykonání obřadu:

  • obřadní síň na městském úřadě, ve stanoveném čase z d a r m a
  • jiné vhodné místo nebo mimo dobu stanovenou radou obce –(dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů) Kč 1.000,-
  • krátkodobý pronájem ZÁMEK – síň Kč 2.000,-
  • krátkodobý pronájem ZÁMEK – park Kč 2.000,-
  • krátkodobý pronájem kaple sv. Floriána a Šebestiána Kč 2.000,-

 


Doporučení Ministerstva vnitra ČR ke konání svatebních obřadů účinné od 11. května 2020
(v souvislosti s výskytem koronaviru COVID-19)

 


Svatba na zámku

Svatba_1.jpg
Svatba_2.jpg
Svatba_3.jpg
Svatba_4.jpg
Svatba_5.jpg
Svatba_6.jpg
Svatba_7.jpg
Svatba_8.jpg
Svatba_9.jpg
Svatba_10.jpg
Svatba_11.jpg
Svatba_12.jpg
Svatba_13.jpg
Svatba_14.jpg
Svatba_15.jpg
Svatba_16.jpg

Zobraz detail
Skryj detail

 

Kontaktní údaje:

Odpovědná osoba Telefon Email
Oldřiška Pelikánová – matrika 518 306 421 matrika@bzenec.cz

 

Poznámka:
Nejbližšími obcemi s rozšířenou působností jsou pro občany města Bzenec města:

  • Kyjov,
  • Hodonín
  • a Veselí nad Moravou.




 Přeskočit navigaci
  • Potřebuji si vyřídit
    • Životní situace
    • Místní poplatky
    • Dotace z rozpočtu města
    • Sociální záležitosti
    • Stavební úřad
    • Geoportál
    • Životní prostředí
    • CzechPoint
    • ePodatelna
  • Základní informace
  • Info o odborech úřadu
  • Úřední deska
  • Veřejné zakázky
  • Poskytování informací dle zák. 106/1999 Sb.
  • Registr oznámení dle zákona 159/2006 Sb.
  • Ztráty a nálezy
  • Povinně zveřejňované informace
  • Lepší město
    • Lepší město
    • Ocenění města
  • Pronájmy a prodeje

 

Kontakt

Město Bzenec
náměstí Svobody 73
69681 Bzenec
Tel: 518 306 411
E-mail: podatelna@bzenec.cz
Úřední hodiny:
Pondělí: 7:00 - 11:30, 12:00 - 17:00
Středa: 7:00 - 11:30, 12:00 - 17:00
mapa webu »



2021 © BZENEC.cz
Oficiální informační stránky města

Partnerská města


egeln (12K)
Egeln, Německo

murs-erigne (10K)
Mûrs-Erigné, Francie

fb

  Doporučujeme

  • Mapa Bzence
  • Geoportál pro úředníky
  • Přihlásit se
 

Důležité odkazy

  • Úvodní strana
  • Město a samospráva
  • Občan na úřadě
  • Turistika
  • Ostatní informace
  • Úřední deska
  • Prohlášení o přístupnosti

Děkujeme.

Váš komentář byl přijat. Děkujeme.

Close